Horvátország olcsó Bonbon mobilinternet kártya

Horvátország olcsó Bonbon mobilinternet kártya

Olcsó és gyors mobil internet Horvátországban.

Elvileg gyorsan

2015. augusztus 18. - horvátbonbon

 

Az üdülésünk során szeretjük, ha az internettől nem vagyunk elvágva. Ennek előnyei nyilvánvalóak,

  • tudunk keresni mindenféle információt, (Google, Bing stb.)
  • online navigációs térképeket használhatunk, (Waze, Google tékép, stb)
  • hozzáférhetünk levelezésünkhöz,(online levelezők)
  • kommunikálhatunk az otthoniakkal, vagy az együtt utazó ismerőseinkkel a különféle chat hálózatokon, (Viber, Messenger, Skype)
  • internet telefonálhatunk olcsón haza.


 

Többféle megoldás létezik, de egyiket sem találtam eddig igazán olcsónak. Mígnem a horvátországi szolgáltatók alkottak valami igazi nagyot. Többféle szolgáltatótól, többféle igen jó konstrukció lelhető fel a neten.

Nem ismerem mindegyik variációt, én a Horvát Telekom saját márkás termékét a BonBon tarifacsomagot találtam a legszimpatikusabbnak. Azért nem volt az egész történet rózsaszín, talán ezért is írtam meg ezt a blogot, hátha sok kellemetlenségtől megszabadítok pár utánam Horvátországba érkezőt. A kártya beszerzése és üzembe helyezése a blog alapján igen körülményesnek tűnhet, de ha elolvassuk ezt a kis útmutatót, könnyen boldogulhatnak a nem kimondottan telefon geek beállítottságúak is. A harmadik kártyámmal állítottam fel az aktiválási csúcsot, ami körülbelül 3 perc lehetett. 

 

Az egész úgy kezdődött, hogy az interneten kutatva megtaláltam ezt az oldalt, ami a Bonbon hálózatot reklámozta magyarul.

 http://www.tourist.bonbon.hr/hu

 bonbon_honlap.png

 

 

A szöveg szerint 5 GB mobil internet 6 euróért, 4G avagy más néven LTE (150 Mbit / sec) gyorsasággal. Ez minden mobil netező álma. 6 euró most kb. 1860 Ft és ezért 5 Gigabájt mobil netet kapunk. Ugyanez magyar adatbarangolással 670 Ft / 10 megabájt !!!

A 0.facebook.com honlapon pedig adatforgalmi díj nélkül fészbúkkozhaztunk.

Remélem itthon is bevezet a Telekom egy hasonló terméket, nagyon ki van rá éhezve a piac.

  

Mi a kártya koncepciója a Horvát Telekom szerint?

 

Kinyomtatnak egy csomó SIM kártyát, bedobozolják, és 20 kunával feltöltve újságosnál árulják.

Az ügyfélszolgálat költségei minimalizálhatók, csak telefonos szolgálat van. A hálózat adott, a Telekom hálózata.

Az aktiválást SMS-ben az ügyfél intézi, ha gondja van horvátul telefonál, vagy e-mail-ezik angolul.

Az anonim SIM kártyához az első híváskor rendelnek egy számot, amit 3 hónapig megtarthatok, ha nem töltöm fel újra, a szám törlődik automatikusan, (mint Chaplin szája a Modern idők című filmben ! :) :) ).  A számomat SMS-ben megkapom, majd 5-féle akciós, egy hónapra szóló, díjcsomagot aktiválhatok, önállóan.

 

A díjcsomagok:

 

 dijcsomagok.png

 A felső sorban láthatjuk mennyi kunát kell kártyánként feltöltenünk, hogy a megfelelő díjcsomagot megkaphassuk.

  

Mi volt az én koncepcióm?

 Úgy képzeltem el, utazok az M7-esen a Waze navigációval, a határig. Ott kártyát cserélek, és a horvát területen aktiválom a Bonbon kártyámat pár perc alatt, és utazok tovább a Waze-val és tudunk csetelni a mögöttünk jövő ismerősökkel. Aki utazott már konvojban, annak nem kell ennek az előnyeit ecsetelnem.

 Ehhez persze az kellett volna, hogy teljesen feltöltve jussak hozzá a házhoz szállított kártyához, de használatra kész formában a Bonbon-t nem tudtam megvásárolni. Ugyanis az 5 GB net, csak 45 kunás feltöltés esetén igényelhető. A kártyát viszont 20 kunás feltötéssel árulták, így a maradék 25 kunát (azaz gyakorlatilag 30-at, mivel csak 10, 20, és 40 kunás feltöltő kuponok voltak kaphatóak, ) egy újságos standon, aminek a horvát fedőneve Tisak, KELLETT megvennem. Igen nagy betűvel a KELLETT, mert neten nem tudtam ezekre a feltöltő kuponokra szert tenni.

Nem értem miért, mert gyakorlatilag ez egy számsor, ami SMS-ben is elküldhető. Azért vettem a webáruházukban 2 bonbon kártyát, mert akkor még azt gondoltam, fel lehet elektronikusan is tölteni valahogy.

 simkartya.png

 

Bonbon SIM kártyák (kitörve), és a kis papír tok, amiben árulják.

 

 Feltöltő bón vásárlása a TISAK újságos standon.

 

De hol találok ilyen standot? Ehhez mellékeltek egy térképet.

 hol_veheto_meg.png

Megjegyzés: Én komolyan vettem a "bonbon mindenhol, bármelyik üzletünkben kapható", szlogent. Ezért a térképen kinéztem Zágrábban az autópályáról nagyon jól megközelíthető, kb 2 km-re lévő, nagy, ingyenes parkolóval rendelkező, Arena Centar nevű plázát, ahol a KFC 30-as csirkeszárnya mellé gondoltam beszerzem a net kártyáimat is, míg az utazó társak csendesen emésztik a rántott húst. Mivel a Horvát Telekom terméke, ezért azt gondoltam, hogy a Telekom irodákban természetesen kapható és majd ott segítenek az első feltöltéssel. ( Ez 20 perces sorban állás után derült ki, hogy egyáltalán nincs így. A Hr. Telekom ügyfélszolgálaton csak annyit tudtak mondani, hogy valahol az alagsorban kapható ilyesmi.)

Sajnos elszámoltam magam, bruttó 2,5 órás szaladgálás lett, mire valaki meg tudta mondani, hol lehet itt bonbon feltöltőkártyát kapni, és sikerült aktiválni az első darabot. A MEGOLDÁS a következő lett volna. A földszinten van egy INTERSPAR áruház, és annak oldalában egy újságos. Na ott lehet bonbon kártyát kapni!!!

arena_centar.png

Az Arena Centar Zágrábban.

 

Az újságos standon / Tisak /, a következőképpen működik a bón vásárlása. 

 

Azt kell mondani, hogy BONBON kártya bón. Na ebből humoros helyzetek adódhatnak, mert ez horvátul is egy szójáték. Bonbon bon. 

  •  Ekkor kérdi, hogy új szám is kell, vagy csak bón.
Én vettem minden családtagnak egy netet, volt kettő "alapcsomagom" amit a bonbon webáruházban vettem, és még kettő új alapcsomag kellett, valamint mindegyikhez 30 kunányi feltöltő bón.
Szóval nem egyszerű ezt elmagyarázni, ha te nem tudsz horvátul, az újságos meg se angolul, se magyarul. Azért angolul sokan jól beszélnek, hamar lehet keríteni valakit, aki segít.

 

  • Amire a feltöltő bón vásárlásakor ügyelni kell

Minden kártyához 10 és 20 kunás bónokat adjon, és ne vonja össze értékeben a címleteket, hogy a kártyánként feltölteni kívánt címletű bón  kijöjjön.

Megjegyzés: Nálam gyorsan akart végezni az újságos, és az utolsó két 20-as helyett egy negyvenest adott. Ez persze gond lesz a feltöltésnél, mert az egyik számon sokkal több lesz kuna értéken, a másikon meg semmi. Kénytelen voltam még pluszban egy 20 kunás bónt  venni, mert visszavonni vagy kettéválasztani utólag nem tudják.

 

A bón a gyakorlatban egy nyomtatott cetli, ami így néz ki:

 bonok.png

 

 

 Az aktiválás menete

 

A honlap szerint, amit ugye nem tudtam elérni, mivel nem volt netem még, az alábbi módon kellett volna végezni.

 bonbon_aktivalas.png

Tipp: érdemes ezt képként a telcsibe / tabletba elmenteni, hogy legyen útmutatónk.

 

Én az egyik bonbon reklámbódéban ülő férfi segítségével az alábbi módon aktiváltam:

 

  1. Lépés. Ahhoz, hogy a szám nélküli kártyánkhoz a hálózat egy számot rendeljen, fel kell hívni egy horvát számot a telefonunkban KICSERÉLT üres Bonbon kártyáról. Nehogy az otthoni számunkról hívogassuk!!! A felhívandó szám a 0970266266. 

Ne ijedjünk meg horvátul beszél hozzánk, elmondja amit akar. Nagyjából a szöveg az, hogy üdvözöl meg ilyesmi, és a 13977 számra küldjük el SMS-ben a "broj" szót. A "broj" horvátul telefonszámot jelent. Kis-nagy betű nem számít. Ne várjunk arra, hogy idegen nyelvet választhatunk, valószínű ez a horvát ügyfélszolgálat.

2.  Lépés. Elküldjük egy SMS-ben a "BROJ" szót, idéző jelek nélkül a 13977-es számra. SMS küldésére általában van egy alkalmazás a telefonban.

Megjegyzés:  Minden válasz SMS horvát nyelven van, és mindegyikre jön egy válaszüzenet is.

Tipp: A Google Translate legújabb verziója az SMS-eket külön menüpontban fordítja, de persze net nélkül ez sem megy, hacsak előtte le nem töltöttük az offline szótárakat.

A Broj SMS válaszüzenete:

 Odgovori na ovu poruku brojem opcije koju zelis aktivirati:
1) Zelim izabrati svoj bonbon broj
2) Zelim koristiti broj koji pise na kartici: 097 6657840

 

A kíváncsiaknak, a Google translate szerint kb. ez a következőt jelenti:

 Válaszoljon erre az üzenetre SMS-ben a kívánt tétel sorszámával, amit szeretne aktiválni:
1) Akarok választani egy bonbon számot
2) A kártyán lévő számot akarom használni: 097 6657840

 

3. Lépés: a 13977 számra a "2" -es számot (idézőjel nélkül ) kell elküldeni.

A válasz SMS a következő:

 Jos samo jedna poruka kao potvrda... zelis li da 097 6657840 bude tvoj broj, odgovori na ovu poruku sa DA. Takac-makac!

 

Vicceskednek az SMS-ben, ne ijedjünk meg, hevenyészett fordítása kb. a következő.

 Kell még egy megerősítő üzenet ... ha akarja 097 6657840 számot, kérjük, küldje el a "DA" szót SMS-ben. Takac-makac!

 

Megjegyzés: Hogy a Takac-makac mi a fenét jelent, azzal nem birkóztam meg, van ilyen játék is, és valami horvát tréfás utalásra gondolok.

4. lépés A 13977 számra elküldjük a "DA" szót idézőjelek nélkül.

 Erre is jön válasz SMS:

OK, sve je dobro proslo. Sad samo pricekaj SMS o aktivaciji broja.

 azaz..

OK, minden jól ment. Most csak várja az SMS-t az szám aktválásáról.

 

Persze nyugodt az ember, ha tudja mit akarnak vele közölni, mert még mindig nincs internet, és így nincs Google Translate sem :)

De hamarosan megérkezik a visszajelzés hivatalosan:

 Nazovi prijatelja i reci mu da imas novi broj! Time ces ga razveseliti, a ujedno i aktivirati broj.

 

Ez valami ilyesmit jelenthet:

 Hívja fel a barátait, közölje velük az új számát, ezzel egyben aktiválja is a számot.

 

Most tehát van egy aktív számunk, a második körben fel kell az aktív számot tölteni 45 kunára, hogy az internet díjcsomagot is aktiválni tudjuk.

 

 A feltöltő bón érvényesítése a telefonunkon

 

  1. Ki kell lépnünk az SMS alkalmazásból és a telefonálás alkalmazásunkat keressük elő.
  2. A telefonszám helyett a feltöltő bónon lévő számokat kell beírni, majd megnyomni a hívás gombot.

Mivel 30 kunát kellett feltölteni, és ezt egy 10 illetve 20 kunás bónban kaptuk meg, így két ilyen címletértékűt keressünk elő a kupacból, ha sok kártyát vettünk.

 

A bónon a következő formátumú számot keressük:

*122*1234567891234#

Tehát egy ilyen számsort keressünk, pötyögjük be, mint a telefonszámot, és ellenőrzés után nyomjuk meg a telefon hívás ikonját.

 

Megjegyzés: Ez egy úgynevezett USSD kód, ami generál egy üzenetet. Nem tudtam képernyőfényképet csinálni, hirtelen, de az első sorban lesz egy szám, ami azt jelenti a kártya egyenlege éppen most mennyi.

 

Tipp: Ha feltöltöttük a kártyánkat 50 kunára, AZONNAL KAPCSOLJUK LE A MOBIL ADATKAPCSOLAT IKONT!

 Én ugyanis az első kártyámmal óriási hibát követtem el, szépen megjelent a netkapcsolat a készüléken, és azt hittem vége az aktiválásnak, hiszen már elküldtem egy csomó SMS-t, miért ne lehetne a hálózat annyira intelligens, hogy tudja mi a fenét akarok?

 Valójában azzal szívtam, ilyenkor egy forgalom alapú net csomag lépett automatikusan érvénybe, és 70 megányi adatforgalom után lenullázta a kártyámat. Én meg nem tudtam mi a fene történt, mert nem bírtam feléleszteni a netet. Csak azt tudtam, hogy 5 gigát biztosan nem használtam el. Az egyenleg lekérdezés USSD kóddal történik, aminek a szövegét nem tudtam elmenteni, így Google Translate-val sem tudtam visszafejteni.

Megjegyzés: Aztán kicsit túlbonyolítva, de mókásan megoldottam. Nem egyszerűen beütöttem a szöveget egy másik telefonba, mert a horvát speciális betűk nélkül a Google translate is halott, hanem a Google translate új funkciójával a szöveg lefényképezésével, fényképeztem le a tablet képernyőjét egy másik telefonnal:)

 

Szóval azt sugallta az USSD kód, hogy elfogyott a pénz, töltsem fel. Viszont ezt nem tudtam aggyal értelmezni, mert nem értettem mi történt a háttérben.

Nem maradt hát más hátra, mint a bonbon@bonbon.hr címre írni, ahol nagyon készséges angol nyelvű ügyfélszolgálat van. Lehet másik nyelven is tudnak, én nem :)

 2c3e131b3c2c67b390f67b85123c5939.png

Íme egy kép az ügyfélszolgálatos levelezésemről. Nagyon jó a szolgálat, kiteszteltem rendesen. Igaz nem túl gyors, az átlagos válaszadás 3-8 óra. Ezt be kell kalkulálni, viszont módfelett készségesek.

 

Az ügyfélszolgálat felvilágosított, hogy mit csináltam rosszul: Nem aktiváltam az akciós csomagot, hanem "leneteztem" egy drága díjcsomaggal a kártyámon lévő 50 kunát. Mivel már sokadik levélváltásom volt ekkorra velük, és értették, hogy az 5 giga netre hajtok, ezért grátisz feltöltötték a kártyám 45 kunával, és aktiválták az 5 giga netem. Utólag is hála a nagylelkűségükért!

Megjegyzés: Ez messze nem a szokásos eljárás, ezért ajánlom inkább a lépések korrekt továbbvitelét. :)

 

Az 5 gigabájt akciós adatcsomag aktiválása.

 

Ott tartunk tehát, hogy aktiváltuk a számot, feltöltöttük 50 kunára, és most SMS-ben aktiválnunk kell valamelyik díjcsomagot. Én most végig az 5 Giga net csomag aktiválását mutatom, ami a négyes kódú.

Megjegyzés: Lehet hogy jobban jártunk volna, a hármas kódúval, ami csak 35 kuna, és benne van 3 giga net, és 1000 perc azaz 16 órányi hálózaton belüli és 16 órányi hálózatot kívüli beszélgetés. Gyorsabban kommunikálhattunk volna, de a cset sokkal diszkrétebb nyaraláskor mint az állandó telefoncsörgés. Mindegy, a lehetőségek megértéshez is idő kell.

 

Szóval aki az 5 gigás netet akarja:

 1. lépés A 13977 -es mobil számra, elküldeni a Hocu szót.

A válasz SMS horvátul jön, a következő módon.

Odgovori na ovu poruku brojem paketa koji zelis aktivirati:
1. Razgovori
2. SMS
3. Internet
4. bonbon minute i SMS-ovi - Ali pazi, ako vec imas aktiviran paket, sve nepotrosene jedinice iz paketa izbrisat ce se.

 

2. lépés Mi az internetet akarjuk, ezért a 13977 számra a "3" -as számot küldjük el idézőjel nélkül.

A válasz SMS a következő:

Odgovori na ovu poruku brojem velicine paketa koji zelis aktivirati:
1. Mali
2. Srednji
3. Veliki
4. Jako Veliki

 

azaz melyik méretű internetcsomagot szeretnénk aktiválni, a mértékeket a díjcsomag táblázatból szedtem ki.

1- Mali- azaz kicsi , 120 mega.
2. Srednji -közepes- 800 mega
3. Veliki- nagy 3 giga
4. Jako Veliki- nagyon nagy 5 giga

 

Én ugye az 5 gigára hajtottam, így a válaszom a 4-es csomag.

 

3. lépés: A 13977 számra küldjük el a 4-es számot.

A válasz üzenet :

Jos samo jedna poruka kao potvrda... zelis li aktivirati paket Jako veliki internet, po cijeni od 45 kn, odgovori na ovu poruku sa DA.

 

ami magyarul kb:

 Ez csak még mindig egy visszaigazoló üzenet ... ha a nagyon nagy internet csomagot szeretnéd aktiválni, amelynek költsége 45 kuna, válaszolj erre az üzenetre IGEN-nel.

4. lépés Persze horvátul kell válaszolnunk, így a 13977 számra küldjük el a DA szót.

Ne aggódjunk erre is jön válasz üzenet:

Trazeno, ucinjeno! Aktivirao si paket Jako veliki internet koji vrijedi do 11.9.2015.

 

Hevenyészett fordításban:

 Kérd és megadatik! A nagyon nagy internet csomag aktiválva, és 2015. 09.11. -ig érvényes.

 

Ezzel megszereztük 1 hónapig tartó 5 gigabájtos mobil internetünk, ami elvileg működik a hegytetőn, a tengerparton, az alagútban, a hajótúrán, a magányos szigetünkön is.


A kész internet leellenőrzése

Van egy SMS kulcsszó arra is, hogy a net állását ellenőrizzük. Ezt mindjárt ki is próbálhatjuk.

A net csomag ellenőrzése:

 

Küldjük el a 13977 számra a "stanje" szót, idézőjelek nélkül.

 

A válasz SMS hasonlóképpen fog kinézni.

 

Nemas aktiviran paket razgovora.
Nemas aktiviran SMS paket.
Imas jos 5120MB.
Nemas aktiviranu opciju 1000 bonbon minuta i SMS-ova :(

 

Tehát így néz ki, az SMS, miután a sikeresen aktiváltuk az 5 giga netet.

Megjegyzés: Érdekes az SMS, soronként felsorolja mink nincs, majd a 3. sorban pedig megmondja mink van, azaz ott figyel az 5120 megabájt internetcsomagunk.

A honlapon ott az ígéret, hogy ezután 35 kuna még marad a számlán beszélgetésre, de nekem csak 5 kunám maradt az aktiválás után, aminek nem ismerem egyenlőre a feloldását. Lehet azt a számot kellett volna hívni, amit ők adtak meg?

 

Az kuna egyenleget, tehát nem a maradék internetet, a telefonhívás alkalmazásból USSD kóddal tudjuk lekérdezni.

 

A kód: *100#

 

 *********************************************************************************

 

Egyéb tippek trükkök és események kezelése.

Probléma 1.

Az egyik telefonunkon LG G2 valami beállítási hiba folytán nem volt net. Az e-mail-es ügyfélszolgálatnak írtam angolul. Aki nem tud angolul, használja a Google translatet, próbáljon tőmondatokat írni, és beleírni a kapott telefonszámot, valamint a bonbon SIM kártya PUK1 kódját elküldeni.

A telefonszámot többféle módom megállapíthatjuk,

  • Legegyszerűbb ha felhívunk egy másik telefonunkat.
  • Vagy megnézhetjük a telefon menüjében, ahány készülék és operációs rendszer, annyiféle helyen van.
  • Vagy a válasz SMS-ben is benne van, amikor aktiváltuk a számot.
  • A PUK1 kód a műanyag lapocskán van, amiből a SIM kártyát kitörtük.

Tipp: Jó, ha mindjárt rá is írjuk a számot, mert én a négy számomat jól összekevertem.

 

Itt egy levélsablon, hátha valakinek segít, csak a telefonszámot (első számsor), és a PUK 1 kódokat kell valós adatokra cserélni benne.

 Dear Consignee,
I have activated the Bonbon 5 gbyte internet package, but on my LG G2 phone the internet do not working.
Please send me a configuration SMS to that phone. My number is 0970266266 and the PUK 1 code is 36556332.
Best regards, X. Y.

Ha megírtuk a levelet akkor küdeni fognak a telefonra egy konfiguráló SMS-t, amit csak meg kell nyitnunk. A telefon figyelmeztet, hogy egy kódot fogunk futtatni, mehet? Válaszoljunk igennel, és a net elindul.

 

Probléma 2.


Az egyik kártyám aktiválása közben bedöglött a 13977 SMS hálózatuk, egyszerűen nem jött válasz SMS. Hát ez gond. Megint levélírás, és kézzel próbálták aktiválni, de mire oda jutottam volna másnap, az SMS küldő helyreállt, így lejátszottam én az aktiválás izgalmakkal teli játékát.

 

Probléma 3.


A telefonunkon darabig megy a net, majd időnként ledobja a hálózatot. Általában ez a gyenge térerő miatt van, de a készülék nem kapcsol vissza egy alacsonyabb sebességre, hanem erőlteti a gyorsabb hálózatot. Én a következőt csináltam. Megkerestem a beállításokban a Mobilhálózatok/ adatkapcsolat. És ott lehetett váltogatni a sebességeket. GSM a leglassúbb, (edge vagy h+ jel is látható némelyik készüléken,) a WDMA a 3g, és LTE az 4g. Váltogattam aztán valamelyiket elkapta a netet.

Több telefonra ki van dolgozva ezen az oldalon a sebességgel való játszadozás.:

http://szifon.com/tag/4g-lte/

 Ennyi az egész.

Jó használatot, jó szórakozást, jó nyaralást!

A bejegyzés trackback címe:

https://bonbonnet.blog.hu/api/trackback/id/tr567716258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilasanyi 2016.06.08. 20:52:54

Köszönöm, hálám örökké fog üldözni... tavaly én is jó drágán lenyomtam a 60- 70 Mb-t netet... :-)

ricamaca 2016.09.09. 00:02:58

Hát én hiába mentem át Lovranba a TISAK nevű újságosbolthoz, ott nem volt SIM. A mellette lévő iNovine nevű konkurens újságoshoz küldött, és neki tényleg volt.
Sajnos hiába hívtam az ügyfélszolgálatot, a sípszóig meg is hallgattam őket, majd elküldtem többszötr is broj-t a megadott számra, de válaszul ezt az üzenetet kaptam: sorry ova usluga ti nije dostupna jer si vec odabrao svoj broj. Ami kb. annyit jelent, hogy már kiválasztottam a számot...persze nem tudom, hogy mikor, mert egy kukkot sem szólaltam meg a horvát gépi üdvözlószöveg hallgatásakor... Az újságos felhívta a központot, a bónokat is bepötyögte,aztán megköszöntem a fáradozását, és én magam kint az utcán beállítottam az internetet és a díícsomagot is :)))

horvátbonbon 2016.11.02. 19:41:12

Asszem, hogy a kártyához van rendelve egy alap telefonszám, amit az első híváskor aktivál, és arra kérdez rá, hogy akarok-e egy ettől különböző számot. De mivel nyaralás végén úgyis kuka a sim kártya, nem próbálkoztam másik számot kérni.
Mindenesetre örülök, hogy sikerült, jó érzés mikor hasítanak a bitek :)

huzoro 2018.01.15. 15:55:03

Eddig az értelmesebb emberek közé soroltam magam (ezt felül kell vizsgálnom), felénél elvesztettem a fonalat!

Madzsar 2019.07.16. 14:32:54

Sose értettem, hogy az ilyen agyhalott cégek miből termelnek nyereséget... :)
süti beállítások módosítása