Horvátország olcsó Bonbon mobilinternet kártya

Horvátország olcsó Bonbon mobilinternet kártya

BonBon mobil internet 2016-os tapasztalatok Horvátországban

Internet mindenhonnan

2016. augusztus 02. - horvátbonbon

Leüdültem a keretemet az idénre Vir szigetén, most érkeztem vissza, szeretném megosztani az idei tapasztalataimat a BonBon mobil internettel.

Elsőre még mindig nem megy.

Mint az előző bejegyzésekből kiderült, tavaly 4 Bonbon kártyát vettem, amit az idén menetkész
állapotba szerettem volna hozni, hogy a határon már csak kicseréljem
és hasítson a net a horvát autópályán.

Mondanom sem kell, ez naív elképzelés volt, legalább is ha mindenáron BonBon kártyában gondolkodok.

A gondok ott kezdődtek, hogy a négyből három kártyát elhánytam, egy viszont a régi telefonomban maradt, azt akartam hát feléleszteni.

Első akadály, kitalálni, hogy a megtalalált sim kártya melyik műanyag lapból lett kitörve. A műanyag lapokon volt ugyanis a puk kód, ami nélkül az ügyfélszolgálat tehetetlen.

Bekapcsoltam a telefont, de a hálózatot nem vette fel a kártya. Írtam az ügyfélszolgálatnak, aki kérte tőlem a számot. Mivel nem volt hálózat, nem tudtam felhívni sem a telefonomat, azaz sosem tudtam meg a számot, ráadásul a puk kódját sem tudtam. Hamar feladtam, láttam ebből semmi sem lesz.

Maradt volna az új kártya beszerzés, de mivel későn jutott a kártyaélesztés ötlete az eszembe már megrendelni nem tudtam az új BonBon SIM-et Hortvátországból, mert a tavalyi tapasztalat alapján legalább 10 munkanapba telt.

Tehát az első próbálkozás kudarcba fulladt.

Második kísérlet, kártya vásárlása a határon:

 

Az én útvonalam M7 -Letenye. A régi átkelőt céloztam meg, mert az idénre az INA kutakra is igértek BonBon kártyákat. Ott kiderűlt, ez koránt sincs így. Volt mindenféle SIM kártya, kivéve BONBON-t.

DE!

Ha sikerült volna a SIM kártyán a számot feléleszteni, akkor a tavalyi kártyámat már fel tudtam volna tölteni 50 kunával és akkor hasít a bonbon Jako Veliki (nagyon nagy) csomag.

Ez az egyik megoldás, ha postán megrendeljük a SIM kártyát és valamiért interneten nem tudjuk feltölteni a kártyát.

Harmadik kísérlet:

 

Megálltam útközben egy másik INA kútnál, hátha ott, és egy Crodux kútnál, (volt ÖMV), de mindkét helyen csak egyéb SIM kártyák álltak halomban.

Mivel nem tanulmányoztam részletesen mit lehet a többi horvát szolgáltató VIP (horvát Vodafon) Tele 2, kártyáiból kihozni ezért azokkal nem próbálkoztam.

Ajánlom ezt a weboldalt, ami nagyon jól leírja az összes elérhető SIM kártya fajtát Horvátországban.

http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Croatia

Angolul van az oldal, le kell a google translate-val fordíttatni, annak aki nem bírja a nyelvet.

Negyedik kísérlet:

 

Maradt a tavalyról jól bevált módszer, Zágrábba érkezvén az Arena Centarban a Ketucki csirkeszárnyak mellé, a földszinti Interspar melletti újságosnál megkaptam a BonBon kártyámat. Nem tudom miért a nő nem volt hajlandó 30 kunás vouchert adni, csak 40 kunásat. Hát azt vettem.

Ha kezünkben a SIM kártya, akkor ismétlésül leírom a folyamatot mégegyszer.

Miután betettük a kártyát a telefonban, fel kell hívunk egy akármilyen horvát számot, hogy a hálózat regisztrálja a kártyát, és adjon neki egy telefonszámot. 

Én a 0970700 számot hívtam fel.

Az 5 Gigabájt net aktiválást most egyszerűbben csináltam USSD kódok segítségével:

Hívjuk fel a *121# jeleket, mintha telefonálnánk.

Ez indítja a USSD menüt. 

Válasszuk az 1. pontot Aktivacija paketa (Csomag aktiválása)

Válasszuk a 3. pontot, Internet

Válasszuk a 4. pontot Jako Veliki (Nagyon nagy csomag ez az 5 Gigás havi net)

Írjuk be nagy betűvel: DA

 

Ezzel aktiváltuk is a csomagot.

 

 Sebesség tesztek

 

Gyakorlati tapasztalatom az volt, hogy Zágráb és Zadar között, a hegyekben többször nem volt net, újra kellett a telefont mobilhálózatok részét kézzel indítgatni, hogy regisztrálja magát újra a hálózatban.

Vir szigetén, viszon megértettem miért adják ilyen bátran olcsón  mobil netet. Mert az adatsebesség az idő túlnyomó részében 1-5 Mbps sebesség között van, az ígért 75 Mbps helyett.

A jó hír viszont az, hogy 1-3 Mbps sebesség mellett is a Viber és a Messenger telefonálás gyakorlatilag hibátlan, sőt még videóhívást is képes voltam vele összehozni.

A Viber hanghívás óránként kb 40 Mega adatot fogyaszt, így tudunk kalkulálni, a videóhívás, 80-200 megabájt között volt óránként, a vonal minőségétől függően.

Egyik reggel fél hatkor a reggeli fürdőzést előtt mértem egy 27 Mbps-os időt, ami a legjobb volt a 10 napom alatt.

 

 

Volt a laptopon egy USB stick T-com kártya, ami ugyanezt a hálózatot használta, de ott majd mindig stabil 10 Mbps körül mozgott a teszt eredménye.

http://www.bandwidthplace.com/speedtest-results/?res=57992f3a20f804.20380159-50535568&source=copy

http://www.speedtest.net/my-result/5507271004

Az utóbbit este 9 körül csináltam, amikor mindenki a neten lógott.

 

Tippek és trükkök:

 

Mivel megjelentek a korlátlan mobil netek, értelmetlennek tűnt mindenkinek külön kártyát venni.

De hogyan osszuk meg a netet egymás között. Erre adok most két tippet.

Tipp 1: Mobil hotspot készítése.

Androidos telefonunkkal könnyen készíthetünk mobil hotspotot, azaz olyan mintha egy wifi router lenne. 

Előny: Nem kell plusz berendezés, viszonylag egyszerű.

Hátrány: Akinek a mobilján van, az ne menjen el vele, és pluszban meríti az akksiját is.

Ha ezeket mérlegelve  a hotspot mellett döntünk akkor az alábbiak a teendőink.

Itt egy angol nyelvű videó, https://www.youtube.com/watch?v=THvTpqF52ls

Általánosságban a következő, mivel minden android verzióban máshol van a menü.

Android 5 esetén:

Beállítások / Internetmegosztás / Mobil hotspot bekapcsolása.

 

Tipp 2 : SIM kártyás USB stick laptopba dugva. 

A laptop hotspottá alakítása:

https://www.youtube.com/watch?v=aIGvSswo6RQ

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bonbonnet.blog.hu/api/trackback/id/tr108930474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása